dagens funderingar

varfor ar alla 11 ariga pojkar i brasilien lite smafeta? det kan bero pa att de ater endast brod, cola och dricker ibland pulvermjolk. de syns oftast med en pase notter eller chips i handen och ror sig oftast otroligt langsamt. de flesta brasilanska kvinnorna har gar kladda i string pa stranden och visar stolt upp sina runda kroppar. celluliter spelar ingen roll har, har du en stor rumpa sa ar du hemma! de brasilianska mannen, oavsett alder, ger dig blickar du helst vill glomma att du fatt ibland. sjuttioariga man kan ropa: linda, linda. jag har dock aldrig kant mig radd nar jag gar pa gatorna sjalv i recife. jag har lart mig sattet. stilen. forsoker att inte sticka ut, det ar dock omojligt. mitt akta( manga kvinnor har fargar haret blont men det blir till en orangegul nyans istallet) och mina bla ogon sticker ut lite val mycket for att jag skall kunna smalta in. fast brasilanarna tar alltid for givet att jag pratar portugisiska och det gillar jag. jag kanner mig lite mer som en av dem da. jag har lovat mig sjalv att jag ska lara mig portugisiska. det finns sa mycket i det har landet som ar sa annorlunda fran hemma. jag har lart mig att verkligen uppskatta sverige men samtidigt se det fina i det har landet. manniskorna, varmen och gladjen.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej min älskling, nu är det snart julafton och jag längtar extra mycket efter dig då så klart.(Men det är så underbart att läsa om hur du känner dig så hemma och har det så bra i detta fantastiska land.)

Vi ska, som du vet, vara hos fam.Kull tillsammans med familjens nya lilla tillskott August. I Brasilien firar ni väl jul på juldagen? Blir spännande att läsa om hur ni har firat. God Jul mitt hjärtegryn, hälsa familjen Fiesal och Take care. Stor kram mamma

2010-12-23 @ 12:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0