coco and kaka

Jag sitter under familjens kokosnötsträd i porto och det kryper ett tiotal olika insekter på min någorlunda brunbrända kropp. Anledningen till att jag sitter under kokosnötsträdet är inte för att jag vill utmana ödet och se hur länge jag kan sitta här utan att få en kokosnöt i huvudet, utan det är för att jag är förkyld och ska enligt mamma och många andra kloka människor (inklusive mig själv) inte vistas i solen. Rebecca och Walid är nere på playan och njuter av den gassande solen. Höll just på att skriva gasande solen, hehe. Jag känner dock ingen press på att bli brun vilket jag annars brukar göra när jag som oftast tillbringar enbart två veckor i solen. Jag låter brännan smyga sig på långsamt och försiktigt. Jag solar som man ska göra 2010. Försiktigt. Less is more. Fast jag längtar dock efter att bli lika brun som min brasilanska man.

Kommentarer
Postat av: Ulla Steen

Tänk om jag fick sitta med dig under cocosnötpalmen

som jag känner så väl. Jag längtar jättemycket ner till er alla igen. Hoppas du snart blir av med förkylningen och kan dansa runt på playan, som du brukade. Kramar till er alla!

Mormor

2010-10-27 @ 10:14:21
Postat av: Pappa Andrers

Jag säger bara " ponta a ponta". Det låter ju helt OK det där med cocospalmen, se bara upp (heheh) så du inte får en cocosnöt i ditt söta lilla huvud.



Hälsa alla!



Pappa

2010-10-28 @ 17:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0