SALTYDOGS.

trotts att vi bara har spenderat fem dagar i landet som ar tjugotva ganger storre an sverige, sa ar det omojligt att inte paverkas av dess atmosfar. det ar blandande vackert sa langt ogat kan na, manniskorna utstralar vanlighet och varme och lugnet som sa vant cirkulerar runt varje horn borjar sakta men sakert att inta en plats i vara stressade och uppspelta kroppar. trotts motgangar som, brist pa vatten och el, pengar och kommunikationsmedel, sa borjar vinden antligen att vanda. pa tal om vind, den ar sot och varm och blaser vackert i vara saltstankta svenska har. fem dagar hemma i hostkladda sverige kanns som ett knapp med fingrarna (snabbt och borta pa ett ogonblick) men har kanns fem dagar nastintill som en evighet. jag gar redan med vana nakan sommarfotter och jag plockar redan upp doda kryp fran marken (motvilligt dock). jag undrar vad jag gor om nagra manader? kommer jag da att spattsera pa stranden i tvattakta brasilianska string och dansa vant till samba de janeiro med harda snabba hofter som tjejerna har? ingen aning. men nu ska jag snart blanda ost och vast i en salig blandning - knackebrod och guarana.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0